Slovenija na glasbenem zemljevidu ni neko posebej izpostavljeno ime. Še več, večina res aktualnih in zvezdniških glasbenih imen se Sloveniji gladko izogne. Milano, Dunaj, Zagreb in Beograd so preblizu, da bi bila majhna Ljubljana pomembna točka evropskih turnej megapopularnih glasbenikov. A pri nas cveti trg tribute bandov. Če že ne moremo obiskati koncertov glasbenikov, kot sta Ed Sheeran in Adele, pa lahko obiskujemo koncerte skupin The Beatles, Nirvana, Pink Floyd in The Doors.
Sam imam s tribute bandi precej težav. Pomembni mejniki v zgodovini popularne glasbe imajo v moji glavi preveč teže, da bi me premamili lahkotni in v nulo izvežbani gibi kvazi Jimov Morrisonov, Kurtov Cobainov ali Freddyev Mercuryjev. Iz podobnega razloga težko obiščem koncert kakšne ostarele in počasi ugašajoče rokovske zvezde. Koncerta zasedbe Deep Purple, ki je v Ljubljani že večkrat gostovala, se nisem udeležil nikoli. Sedanja zasedba mi niti približno ne more prikazati podobe norega Ritchieja Blackmora s koncerta California Jam iz leta 1974, kjer z eksplozivom v kitarskem ojačevalcu skoraj skuri cel oder z zasedbo vred.
Tam seveda nisem bil, a k sreči imamo YouTube.
Glasbeniki, ki svojo odrsko prezenco gradijo z natančnim posnemanjem velikih zvezd popularne muzike, so trznili ob novici o razvoju pripomočka, s katerim bi se lahko še bolj prepričljivo vživljali v osebnosti svojih idolov. Nicholas Damiens in Julien Sens sta zagnala projekt Songwriters Fonts, ki obsega razvoj fontov pisav številnih legendarnih glasbenikov, kot so David Bowie, John Lennon, Kurt Cobain, Serge Gainsbourg in Leonard Cohen. Projekt sta razvila z željo, da bi novim generacijam piscev glasbe in glasbenih besedil omogočila dodatno imaginacijo in ustvarjalno moč.
Žal pa zgodba ni imela srečnega konca. Oglasili so se upravitelji avtorskih pravic nad deli omenjenih zvezdnikov ter dosegli prepoved nadaljnjega razvoja in javne dostopnosti projekta. Podoba vaše pisave je torej avtorsko delo, ki ga brez vašega izrecnega dovoljenja ne sme nihče poustvariti. Še sreča, da se v avtorsko stvaritev ne štejeta oblika frizure in odrska poza, sicer bi podobne težave doletele tudi posnemovalce iz tribute bandov.
Besedilo: Peter Baroš. Fotografije: Profimedia.