Raziskovalci z univerz iz Harvarda in Oxforda so se družno lotili projekta, s katerim so poskušali poiskati povezavo med občutenji, ki jih ljudje doživljajo med koncerti, in njihovim uspehom v življenju. Kaj jih je privedlo do opazovanja teh dveh, na prvi pogled povsem različnih fenomenov, se mi niti ne sanja. Znanstveniki pač.
Na angleškem glasbenem festivalu Reeding & Leeds so izbrali vzorec stotih obiskovalcev. S pomočjo aparatur so spremljali njihove fiziološke odzive med koncerti. Ugotovili so, da je več kot polovica (55 %) tistih, ki jih je odela kurja koža, v šoli dosegala višje ocene. Še 12 % več pa je bilo tistih, ki so več zaslužili.
Denar in bleščeč šolski izkaz vendarle nista vse, vsekakor pa ne zagotovilo za polno in brezskrbno življenje. Znanstveniki so vrtali dalje. Ugotovili so, da so 'mravljičarji' bolj dovzetni tudi za ustvarjalnost. Kar 70 % se jih je rado ukvarjalo s pečenjem slaščic, 48 % s slikanjem in risanjem ter 40 % s kreativnim pisanjem. Ne nazadnje so se pozitivni rezultati pokazali tudi v povezavi s pozitivnim razpoloženjem in dobrovoljnostjo. 66 % koncertnih uživačev je priznalo, da na življenje večinoma gledajo s svetle plati.
Kaj pa je bilo prej – kura ali jajce? So koncertna in druga doživetja, ob katerih nas spreleti prijeten srh, tista, ki krepijo dovzetnost za zdravo in uspešno življenje? Ali pa je obratno in je srečen in uspešen človek tisti, ki na koncertih bolj uživa? Na to vprašanje nam raziskovalci niso dali odgovora. Za razmislek do naslednjega koncerta.
Fotografije: Profimedia