Le tri skladateljice se lahko do zdaj pohvalijo, da je sloviti zlati kipec za najboljšo filmsko glasbo pristal v ženskih rokah. Rachel Portman je leta 1996 prejela oskarja za partituro filma Emma, leto dni pozneje pa je skladateljica Anne Dudley uspeh ponovila s filmom The Full Monty. Obe skladateljici sta nagradi prejeli v času, ko sta bili kategoriji za glasbo v muzikalih in komedijah ter glasbo v dramskih delih še različni. Prva nagrajenka, ki je prejela oskarja za glasbeno delo, je bila Marilyn Bergman za film Yentl (1983). Pri glasbi za ta film je sodelovala kot besedilopiska.

Uspeh islandske skladateljice in violončelistke Hildur Guðnadóttir ne preseneča. Po tem, ko je nase lani opozorila s številnimi pohvalami in nagradami na račun glasbe, ki jo je pripravila za serijo Černobil, je bil njen uspeh na področju glasbe za filmske celovečerce predvsem vprašanje časa. Če dodamo še dejstvo, da je Hildur podpisana pod glasbeno podlago monstruoznega Jokerja, potem bi bilo res sila nenavadno, če njeno delo ne bi bilo opaženo tudi skozi ušesa oskarjeve akademije.

Joker je sicer od enajstih nominacij odnesel le dve nagradi, a vsekakor dve izmed najbolj prestižnih: Hildur Guðnadóttir za najboljšo izvirno glasbeno podlago in Joaquin Phoenix za najboljšo moško glavno vlogo. Za glasbo v Jokerju je Hildur letos prejela tudi nagradi Golden Globe in BAFTA.

Oskarji
Hildur Guðnadóttir, dobitnica oskarja za glasbo v filmu Joker

Hildur se je skladanja glasbe za sedmo umetnost učila od mojstrov. Med njenimi mentorji najdemo velikane filmske glasbe, kot sta Jóhann Jóhannsson in Ryuichi Sakamoto, sodelovala pa je tudi s številnimi prvaki hrupne zvočne ambientale, kot sta zasedbi Animal Collective in Sun O))). Njena močna vpetost v številna sodelovanja z glasbeniki in glasbenicami različnih žanrov vsekakor močno vpliva na njen avtorski zvočni pečat, ki ji bo brez dvoma v prihodnosti prinesel še veliko nagrad in potrditev.

Poglejmo si nekaj njenih najbolj zanimivih glasbenih izdelkov na področju filma. 

Hildur Guðnadóttir & Jóhann Jóhannsson - Mary Magdalene (2018)

Čudovita skladba mesijanskega pridiha, ki v spomin prikliče glasbo še enega znamenitega skladatelja z druge strani evropskega severa, Estonca Arva Pärta. Gre za poslednje sodelovanje Hildur s skladateljem Jóhannom Jóhannssonom, ki je istega leta preminil, star 48 let.

Hildur Guðnadóttir - Sicario: Day of the Soldado (2018)

Napeta akcijska drama o vojni z mehiškim narkokartelom, v kateri blestita Benicio Del Toro in Josh Brolin. Filmu ne manjka napetosti in dinamike, kar je predstavljalo idealno priložnost za Hildur, da predstavi svoje spretnosti kombiniranja klasične glasbe z elektroniko. 

Hildur Guðnadóttir – Chermobyl (2019)

Z glasbo v seriji Černobil je Hildur Guðnadóttir opozorila na svoje spretnosti zajemanja zvokov iz okolja. Vsi zvoki, ki jih slišite, so dejanski zvoki jedrske elektrarne, ki jih je Hildur posnela z visoko občutljivimi mikrofoni, nato pa sintetično obdelala v zvočna občutja srhljivih razsežnosti. 

Hildur Guðnadóttir – Joker OST (2019)

Ko je Jaquin Phoenix prvič zaslišal tole melodijo, se je začel prosto gibati in improvizirati plesne gibe v prostoru. Iz tega je nastala kopalniška scena, ena od ključnih sekvenc filma Joker, v katerem tako Phoenix kot Guðnadóttir zasijeta v najmočnejši luči. 

Fotografije: Profimedia