Govora je seveda o YouTubu. 14. februarja 2005 so trije nekdanji sodelavci PayPala prišli na idejo, da zasnujejo spletno stran, ki bo omogočala delitev video posnetkov. Prvi posnetek je dobro leto za tem na splet naložil eden izmed ustanovne trojice, Jawed Karim, gre pa za kratek posnetek slonov, ki jih je srečal ob obisku živalskega vrta v San Diegu.
Tedaj 25-letni Karim je kameri pojasnil, da so sloni kul, ker imajo zares dolge rilce. Da je to res kul in da je to tudi vse, kar je pri tem za povedati. Kar težko je verjeti, da se za temi ugotovitvami skriva takšna brihta, kajne?
Bistroumni Jawed Karim je soustvaril projekt, ki ga danes na mesečni ravni uporabljata dve milijardi internetnih uporabnikov.
Kot si lahko predstavljate, so številke, ki se vrtijo okoli YouTuba, v vseh pogledih osupljive. YouTube na mesečni ravni vsaj enkrat uporabi kar 44 % vseh uporabnikov interneta. Trdi disk YouTuba obsega 5 milijard videov, prav toliko milijard pa šteje tudi število dnevnih ogledov vsebin tega portala. Na minuto uporabniki na YouTube naložijo 500 ur video materiala.
YouTube je superioren praktično v vseh pogledih, zaostaja le za svojim 'očimom'. Jawed Karim ter prijatelja Chad Harley in Steven Cehn so namreč že po dobrem letu in pol po Karimovi lucidni zoološki reportaži YouTube prodali Googlu. Cena? Milijardna, kakopak. Natančneje je prodaja ocenjena na 1,65 milijarde ameriških dolarjev.
Ostanimo pri milijardah in pojdimo končno h glasbi. Prvi video, ki je dosegel milijardo ogledov, je bil video za skladbo Hello pevke Adele. Dosegel ga je v pičlih 88 dneh. No, zdaj veste, kdo je ubil MTV. S pojavom YouTuba na videospote ni bilo treba več čakati na točno določen termin. Najljubši videospot si zdaj lahko zarolate kadarkoli in kolikokrat želite.
Od zgodovinskega mejnika gre pri Adele bolj počasi. Za milijardo ogledov je bilo potrebnih le 88 dni, od takrat pa je video v slabih 15 letih pridelal 'le' še dodatno milijardo in pol. Pa še dobrih sto milijončkov več, če smo natančnejši.
Ob nepredstavljivih razsežnostih vsebin, ki jih najdemo na YouTubu, se ve, da je med moškimi uporabniki YouTuba najpopularnejše gledanje nogometa in strateških iger. Med ženskami prednjačijo videi z lepotilnimi vsebinami. A trenutno največkrat gledan video vseeno pripada glasbi. Gre seveda za Despacito, ki kraljuje z več kot 6,6 milijarde ogledov.
Če ste ogled tega videospota izpustili, vam prav nič ne zamerimo. Izpustili smo ga tudi mi.
YouTubovih rekordov pa seveda ne gre omenjati brez komada Gangnam Style. Ta sicer nima bog ve kako grozno velikega števila ogledov, a je v neki točki postavil rekord, ki bi moral biti še višji. Presegel je namreč število ogledov, ki ga je takrat omogočal YouTubov števec ogledov.
Gangnam Style je bil leta 2012 ogledan več kot 2.147.483.647-krat. Čestitamo vam, če vam je uspelo število tekoče pravilno prebrati.
Glasba je podirala rekorde tudi pri prenašanju v živo. Koncert iz prvega tedna festivala Coahchella iz leta 2019 je zabeležil skoraj 83 milijonov ogledov spletnega prenosa v živo. Se pa ob glasbi najdejo tudi negativni rekordi.
Čeprav je igral YouTube ključno vlogo pri vzponu Justina Bieberja, ki je svojo glasbeno pot do zvezd začel z video posnetki priredb drugih glasbenikov, pa si večni mladenič lasti tudi rekord. In sicer po številu nezadovoljnežev.
Bieberjev mega hit Baby ima resda skoraj 13 milijonov lajkov. A tudi 11 milijonov palcev navzdol.
Naj bo dovolj številk. Najboljše smo vam prihranili za konec. Afero, zaradi katere je YouTube sploh nastal, sta zakuhala Janet Jackson in Justin Timberlake. Znamenita afera Nipplegate se je zgodila leta 2004 med polčasom Super Bowla, finala ameriškega nogometa.
Naši trije nadobudneži so takrat ugotavljali, kakšna škoda je, da prizora ni mogoče več videti nikjer, razen ob priložnostih, ko ga cenzuriranega in predelanega pokažejo na televiziji. Kmalu zatem se je rodil YouTube. Njegova začetna namera je bila, da postane stran za spletne zmenkarije.
Justin in Janet ter znameniti Nipplegate v visoki ločljivosti.