Vsi, ki pobližje spremljate dogajanja na koncertnih terenih, ste dobro seznanjeni z zelo pesimistično sliko, ki jo rišejo številni ukrepi, ki koncertnim organizatorjem onemogočajo, da bi njihovo delovanje spet zaživelo. Glasbeni festivali so odpovedani ali prestavljeni, koncertni klubi zaprti ali pa odprti za izjemno majhen krog obiskovalcev.
Koncertni organizatorji si belijo glavo predvsem s finančnimi izračuni. V najboljšem primeru lahko zapolnijo le četrtino prireditvenega prostora, z denarjem od teh vstopnin pa ne morejo pokriti niti osnovnih stroškov organizacije, kaj šele honorarja glasbenikov in drugega osebja, ki je neizogibno potrebno za izvedbo koncertov.
Številni ukrepi, kot recimo v Sloveniji zapovedana osemmetrska razdalja med glasbeniki in občinstvom, so zastavljeni na vprašljivih temeljih. Številni tudi dvomijo, ali je koncert resnično tako kritična dejavnost, da morajo zanj veljati drugačni pogoji kot za druženje na gostinskih vrtovih, v telovadnicah in bazenih ter drugih prostorih, kjer se radi družimo. Nemški znanstveniki niso ostali pri besedah in domnevah, ampak so pljunili v roke in v Leipzigu organizirali tri poizkusne koncerte, na katerih so želeli ugotoviti dejansko tveganje z okužbo na glasbenih prireditvah.
Eksperiment je bil izveden 22. avgusta v zaprtem prireditvenem prostoru, kar je zelo pomembno. Prihaja namreč jesen in počasno slovo od koncertov na prostem, koncertni organizatorji pa se bojijo, da bodo ukrepi za notranje koncerte še ostrejši. V eksperimentu je sodelovalo 1.500 obiskovalcev koncerta nemške pop zvezde Tima Bendzka, ki so bili razdeljeni na tri skupine.
Prva skupina se je udeležila koncerta, izvedenega v običajnih, predkoronskh razmerah. Za drugo skupino je bilo več poudarka namenjenega higieni in socialni distanci, a ne tako ostro kot za tretjo, najmanjšo skupino, kjer je bilo jasno zahtevano vzdrževanje razdalje metra in pol med obiskovalci. Obiskovalci so nosili maske, roke pa razkužili z razkužilom, ki pušča fluorescenčne sledi in raziskovalcem omogoča, da ugotovijo, katerih površin se obiskovalci koncertov dotikajo najpogosteje.
Rezultate raziskave nestrpno pričakujemo, saj bodo ponudili odgovor na vrsto vprašanj, s katerimi si glavo belijo tako na strani odločevalcev in inšpekcij kot na strani glasbenikov, organizatorjev koncertov in številnih drugih poklicev, ki so vpleteni v prireditveno industrijo. In ne nazadnje, vprašanj s katerimi si belimo glavo vsi obiskovalci, ki nestrpno pričakujemo, da koncertna scena ponovno zaživi v polnem sijaju.
VIDEO: Utrinki koncertnega eksperimenta v Leipzigu.
Naslovna fotografija: Testni koncert v Leipzigu (Profimedia)