Če se je pomladitev glasbene industrije poskušala v zadnjih dveh desetletjih na silo izvajati s senzacionalnimi resničnostnimi šovi, skozi prešo katerih je priteklo relativno malo žlahtne tekočine, se je YouTube izpostavil kot mesto, kjer je mogoče odkriti glasbene talente kar iz njihovih spalnic in dnevnih sob.
Producenti in menedžerji niso tisti, ki jih odkrijejo prvi. Prvi jih odkrijejo sledilci. Lovci na talente pridejo pozneje, ko se okoli neke mlade glasbenice ali glasbenika že ustvarja živahno brbotanje, ki se dandanes izkazuje predvsem z všečki, deljenji in komentarji.
Ko pop postane resen
Pionirji tovrstnih prebojev niso več rosno mladi, so predvsem izjeme, ki so nakazale pot prerojevanja in pomlajevanja popularne glasbe. Justin Bieber, Ed Sheeran in Lana Del Ray. Pa recimo tudi Shawn Mendes, The Weeknd in 2Cellos. Hkrati z njihovim vzponom se je odvijal tudi zanimiv preskok v prizmo influencerstva, za katero je značilno, da bolj kot produkt v ospredje postavlja osebo v njenem intimnem okolju.
Pop muzika je tako postala resnejša. Teme so postale resnejše. Skozi pop glasbo se danes problematizirajo številne teme, povezane recimo s spolno identiteto, medvrstniškim in medgeneracijskim nasiljem, psihofizičnimi hibami in številnimi drugimi tabuji. Skratka zdi se, da se je pop glasba na neki točki spustila na zemljo. Njena najsodobnejša upodobitev v tej smeri je nedvomno Billie Eilish.
Regen - presenetljivo mladi, presenetljivo dobri
Gaja Kuščer je svojo zgodbo pod umetniškim vzdevkom Regen začela pred nekaj leti, ko je skladbe, ki jih je sama ustvarjala in snemala doma z mikrofonom, kitaro, klaviaturami in računalnikom, objavila na YouTubu. Prav ta hip se z Regen, ki so vmes prerastli v bend, pripravlja na samostojni koncert v Kinu Šiška, ki ga boste lahko v petek, 7. maja, spremljali prek streama v živo. Ko Gaja ne vadi z bendom in ne piše novih pesmi, se pripravlja na maturo, ki jo čaka čez mesec dni.
Regen sestavljajo štirje mladci, Gaja, Gašper, Andraž in Jan, stari okoli 20 let. To povprečno starost konkretno zbija pridruženi član Maks, tako mlad, da je v smehu predlagal, da se njegove starosti sploh ne omenja. Gaja ob tem zadovoljno pripomni, da je fajn, ker ni več najmlajša v bendu.
Navdušujoča, a izvrstno dodelana krhkost
Skupina je nase prvič resno opozorila januarja lani s koncertom v metelkovski Gali hali. Stal sem tam, jih poslušal, se oziral malce okoli sebe in ugotavljal, da sem standardno obkrožen s skupino glasbenih poznavalcev, ki so, podobno kot jaz, zamaknjeno strmeli v to mlečnozobo druščino, ki je med nas spuščala neverjetno zrelo glasbo.
Na prvi pogled dokaj tipičen novodobni alterpop, poln zasanjanih odmevov in plavajočih harmonij. Ampak čutiti je bilo tudi nekaj tiste žlahtne umazanije rocka iz prejšnjega tisočletja. Ne trušča, ravno nasprotno: rockovske finese, ki si jih na svojih glasbilih lahko privoščijo le dobri instrumentalisti. Razmišljal sem, ali jih pariti z Blondie, morda z Garbage, The Cranberries ali Skunk Anansie? Ustavil sem se pri Mazzy Star, verjetno zaradi podobnosti, ki sem jih ujel med Gajo in pevko Hope Sandoval. Glas obeh je tako krhek, da se bojiš, da ga ne sesuješ, če ob poslušanju slučajno dihaš premočno.
[VIDEO] Straight Ethanol je eden prvih demo posnetkov Regen, ko je pod tem imenom Gaja ustvarjala sama.
Koronakriza je preprečila, da bi Regen že v prejšnjem letu spoznala širna Slovenija in zagotovo tudi kdo prek meja. A mladenka in mladci niso počivali. Na njihovem Youtubu najdete serijo posnetkov, ki so jih ustvarili pod naslovom Quarantine Sessions. Zvok in sliko je vsak član prispeval kar iz svojega doma. Pridno so delali tudi na novih komadih. Na zalogi jih imajo približno 80, velika večina je izpod Gajinega peresa.
Regen so pred dobrim mesecem dni izdali svoj prvi singel Wine. Biti zaljubljen je, kot da bi bil malo pijan, pravi Gaja. Skladbo so posneli sami, do končne zvočne podobe pa jim je pomagal producent Robi Bulešić, ki med drugim sodeluje tudi z domačo zasedbo Dan D. Wine je postal popevka tedna na Valu 202. Pozitivni odzivi so prišli tudi iz tujine. Med njimi recimo iz Londona, iz druščine, vmešane v glasbene posle ameriške zasedbe Cigarettes After Sex.
[VIDEO] Regen sledijo duhu DIY (do it yourself) in svojo produkcijo obvladujejo sami. Tudi spot za Wine so posneli v lastni režiji.
Regen so za A1 Xplore Music by Deezer pripravili plejlisto skladb domačih in tujih izvajalcev, ki so jim všeč in ki jih navdihujejo. Plejlista, ki jo najdete na koncu članka, bo zagotovo pravšnje ogrevanje pred njihovim koncertom v Kinu Šiška, ki bo 7. maja. Pred tem pa še nekaj besed, ki smo jih izmenjali z Gajo, gonilno kreativno silo benda, o katerem bomo nedvomno še veliko slišali.
MOZAIK: Regen kot dež po nemško ali regeneracija po angleško?
GAJA: Ime Regen izhaja iz moje ljubezni do dežja. Vedno sem imela navado, da sem se, ko je deževalo, sprehajala po praznih ulicah. Všeč sta mi bila mir in samota, ki ju je s sabo prineslo neurje. Dežnik sem pustila doma, vedno pa sem s seboj vzela slušalke in poslušala glasbo na najvišji glasnosti. V dežju sem našla mir.
MOZAIK: Regen si bila najprej ti, potem je to postal bend ...
GAJA: Sama sem lahko ustvarila le del mogočnega zvoka, ki ga lahko ustvarimo v skupini. Vse skupaj se je začelo, ko je naš prvi bobnar Žan slišal mojo glasbo, ki sem jo objavljala na YouTubu. Pisal mi je, da bi rad okoli mene postavil bend, Zbral je člane in začela se je naša skupna pot. O imenu pa – po pravici povedano – nismo preveč razmišljali. Ime Regen je vsem ugajalo in nismo pomislili, da bi ga spreminjali. Regen je bil zame vedno bolj koncept kot moja lastna identiteta. Seveda se je to, kaj Regen je, drastično spremenilo s formacijo skupine. Pogled nazaj na to, kako se je vse, kar povezujem z imenom Regen, razvijalo in raslo, me navda s srečo.
MOZAIK: Kako je biti del kulture pop glasbe tvoje generacije?
GAJA: Ena izmed najbolj čarobnih stvari današnjega sveta je hitrost in netežavnost izmenjevanja informacij. Dandanes lahko na spletu najdeš na tisoče in tisoče različnih pesmi, za katere morda pred nekaj deset leti nikoli ne bi vedel, da obstajajo. Današnja glasba je tako različna, da čisto vsakdo lahko z lahkoto najde nekaj, kar mu je všeč. Osebno se osredotočam na to, da se lahko s pesmijo, ki jo poslušam, čustveno povežem. Zelo pomembna so mi besedila in pa seveda splošni zvok in razpoloženje skladbe. Ko pišem, se poskušam čim manj omejevati in samo preliti čustva v glasbo. Vzorniki so mi na primer Taylor Swift, Bon Iver in The 1975, ravno zaradi njihove iskrenosti, dodelane zvočne slike in mojstrskih besedil.
MOZAIK: V tvojem deževnem oblaku čaka več kot 80 uglasbenih pesmi. O čem pišeš, kaj te inspirira?
GAJA: Nikoli nisem pisala samo zato, da bi pisala. Glasba je zame edini način, da povem določene reči, ki si jih z besedami ne upam. Ali morda celo ne znam. Besede so zares dokaj šibka stvar, a ko jih spariš z melodijami, progresijami akordov, ambientalnimi zvoki, otožnimi kitarami in bistroumnimi besednimi igrami, lahko z malo ovinkarjenja z eno pesmijo poveš več kot s celim esejem. Glasba je moj način, da se spoprijemam z realnostjo življenja in vsemi izzivi, ki jih prinaša s seboj, z vsemi vzponi in padci.
Naslovna fotografija: Martin Hojak