K-pop na vrhu statistik
V Južni Koreji je lepo biti glasbeni mogotec. Korejski K-pop je svetovni fenomen, ki si počasi, a vztrajno utira pot v globalno glasbeno sfero. Ko gre za vprašanje zaslužkov, imamo v mislih predvsem korejske glasbene agencije in založbe, samim zvezdnikom K-popa pa se niti ne godi tako dobro, saj so podrejeni pravemu špartanskemu življenju. Pričaka jih desetletje urjenja in odrekanj.
Zaradi napornih urnikov so ves čas na robu izčrpanosti. Oboževalci vdirajo v njihove domove. Tekmeci in sovražniki jim poskušajo škodovati in o njih sprožajo zlonamerne govorice. Tudi zaslužijo ne prav veliko. K-pop je res čudaški svet, a krasen za tiste, ki so pri njegovem koritu. Če se morajo podjetniki pri svojih vlaganjih v posel zanesti na številne analize, predvidevanja in tveganja, za katere se šele čez čas pokaže, ali bodo dobičkonosna, se protagonisti korejskega glasbenega biznisa o uspehih prepričajo kar čez noč.
K-pop kraljuje na vrhu statistik, ki poročajo o številu ogledov, ki jih posamezen video zabeleži v 24 urah od objave. Natančneje – kraljujeta dve zasedbi. Bangtan Sonyeondan ali krajše BTS obstaja od leta 2013 in jo sestavlja sedem fantov. Druga zasedba, imenovana Blackpink, je dekliška, njene štiri članice pa se družijo vse od leta 2016. Številke, ki jih dosegajo ogledi videospoti obeh skupin, so res vrtoglave.
Ciljna publika je ista, zelo podobni so tudi videi in vsebina. Ta je pravzaprav bizarno podobna. Kadri videov obeh zasedb so pogosto povsem identični, marsikdo se sprašuje, ali ne gre ne nazadnje za dve različici ene in iste zasedbe.
Milijoni ogledov, milijoni zelencev
To namreč ne drži, skupini delujeta pod okriljem različnih založb. BTS pod Big Hit Entertainment, Blackpink pa pod YG Entertainment. Gre za firme vratolomnih zaslužkov. Po podatkih Forbesa je prihodek založbe Big Hit Entertainment v letu 2019 znašal dobrih 500 milijonov ameriških dolarjev. V letu 2020 se je prihodek dvignil na več kot 700 milijonov zelencev.
Ne pozabimo, leto 2020 je hkrati najbolj katastrofalno leto svetovne glasbene industrije v zgodovini, saj so jo fatalno prizadele omejitve, povezane z epidemijo koronavirusa. Zato ni čudno, da K-pop stavi predvsem na digitalni svet, na prodajo glasbe prek streamanja in produkcijo videospotov za platforme, kot je YouTube.
Na svetovni ravni si K-pop še utira pot, beleži šele prve večje uspehe na lestvicah, kot je Billboard. A na Youtubu je K-pop absolutni zmagovalec. Med desetimi videi na YouTubu, ki so dosegli največ ogledov v 24 urah po njihovi objavi, je kar osem videospotov skupin BTS in Blackpink. A poglejmo še bolj nam bolj znano osrednjo glasbeno sceno.
Kako pa kaj na osrednji glasbeni sceni Zahoda?
Na sedmem mestu najdemo Taylor Swift z videospotom za skladbo Me (65,2 milijona ogledov), na desetem pa Ariano Grande s skladbo Thank U, Next (55,4 milijona ogledov). Na seznamu najboljših sicer najdemo še Halsey in Seleno Gomez, ki pa sta tam po zaslugi sodelovanj s K-pop atrakcijami. Poglejmo si, kateri videospoti so se zavihteli na sam vrh te lestvice.
5. BTS & Halsey – Boy With Luv
Datum objave: 21. april 2019
Število ogledov v prvih 24 urah: 74,6 milijona
4. Blackpink & Selena Gomez
Datum objave: 28. avgust 2020
Število ogledov v prvih 24 urah: 79 milijonov
3. Blackpink – How You Like That
Datum objave: 26. junij 2020
Število ogledov v prvih 24 urah: 86,3 milijona
2. BTS – Dynamite
Datum objave: 21. avgust 2020
Število ogledov v prvih 24 urah: 101,1 milijona
1. BTS – Butter
Datum objave: 21. maj 2021
Število ogledov v prvih 24 urah: 108,2 milijona
Če želite fenomen K-popa še bolje spoznati, si zarolajte plejlisto, ki jo najdete tudi prek A1 Xplore Music by Deezer.
Naslova fotografija: Profimedia