V zadnjih dneh smo dobili dva izjemna rezultata
V zadnjih tednih, morda celo mesecih, se je tako med organizatorji prvenstva [reys] kot tudi med ljubitelji te dirkalne avanture pojavljalo predvsem eno vprašanje – ali lahko kdo od najboljših voznikov prebije magično mejo in odpelje krog v manj kot 45 sekundah. To je potem vendarle najprej uspelo Michelu Gabrijelu, enemu najbolj zagretih tekmovalcev na tem prvenstvu, ki se je vztrajno vračal v simulator in vedno znova pokazal, da je lahko še boljši. Njegov izjemni rezultat, 44,999 sekunde za krog, je potem kar nekaj časa dominiral na vrhu lestvice absolutnih top, dokler ga ni v zadnjih dneh prvenstva prehitel dokončni zmagovalec Sebastjan Lajkovič, ki je dobesedno odletel čez progo z norim rezultatom 44,887 sekunde za krog in s tem postal prvak prvega digitalnega dirkaškega prvenstva pri nas. Čestitamo!
S Sebastjanom Lajkovičem smo po zmagi tudi na hitro poklepetali in preverili, kaj je prispevalo k tako impresivnemu rezultatu.
- Vozniki z najboljšimi [reys] rezultati omenjajo različne izkušnje, ki so jim prišle prav pri vožnji na simulatorju. Katere so vam najbolj koristile?
Za postavitev najhitrejšega časa se je v bistvu poklopilo več stvari. Ena od prednosti je bila vsekakor ta, da sem že doma včasih igral igri Live for Speed in Asseta Corsa. Proge in avta, ki se je vozil na prvenstvu, pred tem res nisem preizkusil, zato sem potreboval nekoliko več krogov, da sem se prilagodil, a ves ta trening je bil zagotovo ključen, da sem se lahko približal najboljšim. Seveda pa sem imel tudi nekaj sreče. (smeh)
- Kaj vas je pri simulatorju [reys] najbolj navdušilo?
Moja prva izkušnja na takšnem dirkaškem simulatorju je bila ravno na [reys] simulatorju. Pred tem sem sicer že velikokrat vozil simulacije, vendar doma na svojem računalniku, kjer občutki niso niti malo podobni. Pri simulatorju mi je bil zelo všeč mehanizem premikanja celotnega sedeža, ki ti uprizori občutke, kot da si na pravi dirki.
- Slišimo, da se za prihodnje leto pripravlja novo prvenstvo s precej strožjimi pravili, saj naj bi pomembno vlogo igrala tudi škoda na vozilu med dirko. Vas lahko pričakujemo, da pridete branit naslov prvaka?
Že letos je bilo tekmovanje odlično, vendar se je na žalost v določenem delu potek obrnil v napačno smer, zato iskreno podpiram strožja pravila, ki bodo na naslednjem prvenstvu zagotovo premešala lestvico. Ali bom potem branil svoj naslov? Mogoče pa res, vendar bo Luka Berk res težka konkurenca.
- Kako pa svojo ljubezen do hitrosti brzdate na pravih cestah? Ste vzoren voznik ali vas včasih vseeno zanese prek omejitev?
Priznam, ko sem bil mlajši, sem zelo rad šel čez omejitve, zdaj pa sem se že nekoliko umiril in se posledic še kako zavedam, tako da je moja vožnja bolj mirna. Kot večina fantov pa tu in tam še vedno potrebujem tudi kakšen dan, ko svoje omejitve tudi nekoliko sprostim. Ampak tako, da je vse še vedno zelo varno.
- Nam zaupate še svoj sanjski avtomobil, s katerim bi najraje zarohneli po kakšni prazni cesti?
Osebno sem sicer bolj ljubitelj motorjev, če pa bi izbiral avto, bi z veseljem izbral forda mustanga iz leta 1957. Ali pa mogoče tudi kakšnega novejšega mustanga.
Največ obiska v Ljubljani, dobro vozila tudi dekleta
S pregledom celotnega prvenstva se je pokazalo, da dirkanje na simulatorju ni zabava, namenjena izključno moškim oboževalcem hitrosti. “Zelo pozitivno nas je presenetilo tudi, kako veliko zanimanje so pokazale ženske. In moram reči, da to ni bil zgolj firbec, saj so številne, ki so sedle za volan, dosegle solidne, nekatere pa celo zelo dobre rezultate,” je povedala Kim Gomilšek, vodja projekta prvenstva [reys].
Simulator je sicer potoval po vseh koncih Slovenije in se med drugim ustavil tudi v Kranju, Krškem, Mariboru, Novi Gorici, Kopru, Novem mestu, Murski Soboti in seveda Ljubljani, kjer je, po pričakovanjih, bilo tudi največ obiskovalcev, sploh v sklepnih dveh tednih, ko se je nestrpno čakalo, kdo bo absolutni zmagovalec.
Simulator [reys] že strmi v prihodnost
S tem prvenstvom pa se zgodba o digitalnem dirkanju šele začenja. Organizatorji pravijo, da so se v teh mesecih ogromno naučili, začutili pulz javnosti v odnosu do tovrstnih izkušenj in zato že začeli razmišljati, kako naprej. “Glede na neverjeten odziv na to prvenstvo seveda že načrtujemo naslednje, ki bo potekalo v 2019. Ne bo pa to zgolj ponovitev že videnega. Imamo kup idej, kako celotno izkušnjo ponesti še korak dlje,” je ob zaključku prvenstva še povedala Kim.
Ob tem dodaja, da je bila ključna informacija za organizatorje predvsem ta, da v Sloveniji dejansko je širše zanimanje za tovrstne simulatorje. “To nas je vsekakor pozitivno presenetilo. Precej smo se naučili tudi o tem, kakšno progo in kakšno vozilo je treba izbrati, da je stvar zanimiva tako za učene dirkače kot tudi tiste, ki takšen način vožnje izkušajo prvič.”