#1 “Tvoj produkt ali storitev mora biti unikatna.”
Ni nujno. Če izdelujete sladoled, bo bolj kot to, da iznajdete nov okus ribanega kaktusa in karamelizirane flanele, pomembno to, da ste boljši tam, kjer konkurenca peša. Recimo v navdušujoči strukturi že poznanih in vsem najljubših okusov, boljši lokaciji, prijaznejši postrežbi in navsezadnje radodarnejši porciji.
#2 “Kupec ima vedno prav.”
Kupec vsekakor mora biti zadovoljen, a to ne pomeni, da si lahko zaželi karkoli. Miselni eksperiment: kako bi odreagiral sloviti Gordon Ramsey, če bi nekdo pri njem naročili hot dog?
#3 “Nikoli ne zavrni priložnosti.”
Verjetno se vam je že zgodilo, da vas je nekdo prosil za velikansko uslugo, vi pa bi v zameno lahko v svojem življenjepisu omenili, da ste delali zanj. Nekateri temu pravijo priložnost, mi pa temu rečemo izkoriščanje. Nauk: tudi navidezno sladke priložnosti je treba skrbno izbirati.
#4 “Bodi neprizanesljiv do zaposlenih in delali bodo učinkoviteje.”
Na stotine raziskav podpira ravno nasprotno dejstvo, ki govori v korist temu, da je zaupanje med zaposlenim in nadrejenim ključni dejavnik učinkovitosti.
#5 “Za uspeh pri svojem poslu potrebuješ MBA-diplomo.”
Najboljši način, da ste izvrstni v svojem poslu, je ta, da ga dejansko opravljate. Cvetober uspešnih podjetnikov, ki so obesili šolo na klin, je sledeč: Mark Zuckerberg, Facebook (opustil študij na Harvardu), Daniel Ek, soustanovitelj platforme Spotify (opustil študij na Royal Institute of Technology Sweden), Ewan Williams, soustanovitelj in nekdanji direktor Twitterja (pustil Univerzo v Nebraski), Sir Richard Branson (pustil srednjo šolo pri 16 letih), Bill Gates (opustil študij na Harvardu). Lista je dolga. Formalna izobrazba je super, a je za uspeh treba potem tudi dejansko trdo delati.
#6 “Ne deli svoje ideje z nikomer.”
Obstaja velika verjetnost, da vaša ideja ni samo vaša. In četudi je, si večkrat predstavljamo, kako nam jo je nekdo pred očmi odnesel, pri tem pa ne pomislimo, da je verjetno niti ne zna realizirati. Povedano drugače: nekdo, ki ima večji potencial za realizacijo vaše ideje, je bistveno bolj nevaren od tistega, ki o njej samo govori. Kar pa se tiče velikih investitorjev – prej kot ukrasti idejo želijo kupiti tistega, ki si jo je zamislil in jo zna tudi realizirati. Zato ne skrivajte potencialne eureke.
Fotografije: Profimedia