1. Netflix je zdaj tudi titan filmske produkcije
Netflix se je na letošnjo podelitev podal s kar 20 nominacijami, več kot katerikoli drug filmski studio. Izjemen dosežek nekoč le izposojevalnice VHS-kaset s filmi dokazuje, da se bo zemljevid filmske industrije v prihodnosti nekoliko spremenil – v prid produkcijskim gigantom, ki imajo za seboj tudi močne platforme za pretakanje filmov: Netflix, HBO, Disney in Amazon.
Na letošnji podelitvi so bili izpostavljeni trije Netflixovi filmi: gangsterska epopeja Martina Scorseseja The Irishman, življenjska drama Marriage Story (spisal, režiral in produciral jo je Noah Baumbach, v njej pa nastopa ravno tako nominirana Scarlett Johansson) ter biografska drama The Two Popes režiserja Fernanda Meirellesa.
2. Za tujejezične filme se je odprlo novo obzorje
Družbena satira Parazit (Parasite) južnokorejskega režiserja Bonga Joona-hoja je v zgodovini podelitve nagrad akademije prvi tujejezični film, ki je osvojil najprestižnejši kipec – oskarja za najboljši film. Režiser Bong Joon-ho pa je bil obenem poleg Anga Leeja (s filmoma Pijevo življenje (Life of Pi) in pred tem s filmom Prežeči tiger, skriti zmaj (Crouching Tiger, Hidden Dragon)) drugi azijski režiser, čigar film je bil kadarkoli med nominiranci za najboljši film.
To je nedvomno zelo spodbudna novica za tuje filmske produkcije, ki so bile do zdaj precej spregledane na prestižnih oskarjih. Čeprav se morda zdi, da relevantnost nagrad akademije še zdaleč ni takšna, kot je bila morda pred 20 ali več leti, pa bi seveda vsak filmar z veseljem stal pred zbrano hollywoodsko elito in se z zlatim kipcem v roki zahvalil staršem, zakonskemu partnerju in neki abstraktni entiteti, v katero morda verjame.
Upamo, da bo odslej nabor nominacij za najboljši film še pestrejši, saj si tam svoje mesto zagotovo zaslužijo še marsikatere druge tuje produkcije.
3. Eminem ima očitno še vedno vstopnico za oskarjev oder
Nominacije za najboljšo pesem v filmu letos niso bile najbolj zanimive, je pa vsekakor na svoj način presenetil nastop Eminema s pesmijo Lose Yourself. Svoj čas sicer divje popularni hiphoperski biser je bil sicer davnega leta 2003 tematska skladba filma 8 Milj (8 Mile), Eminem pa si je s tem komadom celo priboril oskarja za najboljšo filmsko skladbo.
Zakaj jo je zdaj, 17 let pozneje, pel na odru podelitve nagrad filmske akademije, pa v bistvu ni nihče znal pojasniti. Zvezdniki v občinstvu so z začudenjem obračali glave in niso vedeli, kako točno naj se odzovejo, Martin Scorsese pa je očitno ves čas nastopa predvsem izgubljal bitko z budnostjo.
4. Chris Rock ve, kdo zmaga, če se pomerita Ford in Ferrari
Biografska drama Ford v Ferrari sicer ni zmagala v boju za najboljši film, si je pa humorist in igralec Chris Rock privoščil luštno šalo v kontekstu tega visokooktanskega naslova: "Imam oba in ni debate, kateri je boljši. Kot bi izbiral med Halle Berry in boleznijo dlesni." Kdo je kdo v tej primerjavi, pa najbrž ni težko ugotoviti.
5. Ob Billie Eilish so se že tako stari zvezdniki počutili še starejše
Ko so mega uspešno mlado glasbenico Billie Eilish na rdeči preprogi vprašali, s katerimi filmi je odraščala, je omenila grozljivko The Babadook. Ki smo jo, mimogrede, gledali leta 2014. In ko je na oder prišel Eminem ter začel rapati že omenjeni polpretekli hit Lose Yourself, Billie ni niti trznila z očesom. Jasno, ko se je ta komad neumorno vrtel po radijskih postajah, takrat leta 2003, je bila ona stara leto dni.
6. Brad Pitt zna biti še kako političen
Ves čas so govorili, kako prisrčne, prijazne in ljubke govore ima vedno tale zimzeleno čedni Brad Pitt. Šarmanten kot vedno. Ko pa je na letošnjih oskarjih prevzel kipec za najboljšo moško stransko vlogo, je izkoristil priložnost, da malce okara neuspelo razrešitev ameriškega predsednika Donalda Trumpa. "Rekli so mi, da imam 45 sekund časa," je začel Brad Pitt. "Kar pa je 45 sekund več kot je senat ponudil Johnu Boltonu ta teden." Opa! Pa smo mislili, da Brad Pitt ne gleda poročil, ker ves čas dela trebušnjake.
7. Joaquin Phoenix je poln presenečenj - tudi neprijetnih
Film Joker je dvignil nemalo prahu, tudi zato, ker si ga različne sorte gledalcev različno interpretirajo. Joaquin Phoenix, ki je na koncu prejel oskarja za najboljšo moško vlogo, je kot glavni obraz filma med promocijo odgovarjal na različno kritična vprašanja novinarjev, do točke, ko mu je na nekem intervjuju preprosto bilo dovolj bedastih obsojanj in je intervju mirno zapustil. Brez odgovora.
A pod fasado trpečega igralca se skriva še veliko dimenzij. Med drugim je Joaquin na vse tri nedavne podelitve prišel v istem smokingu (kar je izpahnilo kar nekaj spodnjih čeljusti modnih kritikov, češ da se to pač ne počne), z obrazložitvijo, da ne želi planeta obremenjevati z neprestanim preoblačenjem v nove cunje. Pohvalno.
Malce manj pohvalno pa je bilo sprejetno njegovo moraliziranje na sami podelitvi oskarjev. Svoj govor je namenil opombi, da smo ljudje postali že popolnoma dislocirani od naravnega sveta - kar vsekakor drži in je zaskrbljujoče. Potem pa je vse skupaj obrnil v neko čudno nabijanje slabe vesti zaradi - mleka? "Imamo občutek, da lahko umetno oplodimo kravo in ji potem ukrademo otročička, čeprav je njen boleči jok nezmotljiv. Potem vzamemo njeno mleko, ki je namenjeno teličku, da si ga nalijemo v kavo ali čez kosmiče." Vsekakor je po letošnjih oskarjih Joaquin Phoenix postal zelo kreativen zagovornik veganstva v Hollywoodu. Pač ni veliko ljudi, ki lahko stojijo na odru podelitev nagrad akademije in uspejo nekako v svoj govor vriniti besedno zvezo 'umetna oploditev'.
Fotografije: Profimedia. Notranja naslovna fotografija je izsek iz zmagovalnega južnokorejskega filma Parazit (The Parasite).