"Iz tebe bosta naredila kretena"
Še prav živo se spominjam, kako sem z najboljšo prijateljico in njenim bratom bolščala v takrat še televizijski format 4 : 3 in gledala nekaj, kar je že leta 1992 veljalo za najbolj imbecilno, a hkrati na neki čisto svoj način genialno serijo. Beavis in Butt-Head sta bila produkt prve generacije, ki je glasbo začela konzumirati z očmi, zato je komentiranje videospotov postala ustaljena praksa.
Bila sta samouka glasbena poznavalca z enim precej resnim problemom – ubesedovanje misli jima nikakor ni šlo. Ta vokabularni primanjkljaj sta zato reševala z medmeti, ki so ju zapisali v zgodovino. Postali so njun najbolj prepoznavni zvočni podpis, ki smo si ga potem radostno izposojali v resničnih interakcijah.
Smo bili morda priča prvi analogni meme tvorbi, ki se je med najstniki implementirala v vse možne situacije? Ko si izdavil njun prepoznavni bebavi smeh, ko je na tvojo šolsko klop priletela še ena kontrolna naloga z rdečo nezadostno. Pa ko nas je mama ob večerji vprašala, ali je preveč jajc v solati. Pa ko je kakšen tip v kleteh K4 hotel tvojo telefonsko. In, navsezadnje, ko smo hoteli nekaj komentirati, pa nismo našli besed.
VIDEO: Saj se ne čudite, zakaj so bili naši starši takrat prepričani, da bomo zaradi serije padli letnik?
Malo več kot samo bedasto hahljanje
Za gosto meglo medmetov pa se je nam, takratnim najstnikom, skrivalo nekaj več od priložnostnega kretenizma. Beavis and Butt-Head sta nastavljala ogledalo vsej takratni glasbeni kulturi, ki se je nenadoma začenjala spreminjati z neverjetno hitrostjo. Zato sta v videospotih, največkrat posrkanih iz bližnje glasbene preteklosti, ki je, kot novodobna odjemalca videospotov ne bi štekala, cinično komentirala vse, kar je danes pravzaprav samoumevno: od teatralnih vložkov, ekscentričnega stila, previsokih oktav do hudo pozerskih kadrov in podivjanih pričesk.
Kot karikaturi novega tipa poslušalca sta preverjala smiselnost glasbene industrije, pri čemer jima je uspelo ustvariti svojevrsten format satire, ki jo je najbolje razumela prav takratna generacija X, ki je živela na tranzitu glasbenih formatov.
Z reinkarnacijo te edinstvene animirane serije pa bomo lahko v realnem času spremljali, ali najbolj priljubljena kujona svojčas največje glasbene televizije na svetu razume tudi naslednja generacija.
Cvetober najbolj pronicljivih
Opravili smo hiter test na današnjih predstavnikih generacije X, da bi videli, kako aktualna je skoraj 20 let stara satira o glasbenih videospotih. Rezultat? Še vedno nam tečejo solze.
Ob gledanju videa skupine Duran Duran: "A narediva band in ga imenujeva Butt-Head Butt-Head?"
Ob pogledu na Boya Georgea: "Oh. Pa saj to je … model."
Najbolj so bili na udaru lahkotni pop komadi. Tu so padale največje verbalne bombe, da o poskusih petja ne govorimo.
Njun izraz ob uvodnem kadru famozne dvojice Milli Vanilli pove več kot tisoč besed.
Fotografije: Profimedia