96. podelitev nagrad Ameriške akademije filmskih umetnosti in znanosti bo potekala 10. marca v Los Angelesu. Podelitev bo že četrtič vodil Jimmy Kimmel.

Podelitev si bomo lahko v živo ogledali na programih HRT1 (pričetek z javljanjem iz rdeče preproge ob 23:30, prireditev se prične ob polnoči in traja do 4.00 zjutraj), nemškem Pro7, srbskem RTS ali preko naročniškega paketa na YouTube TV.

Najboljši film

Najverjetnejši zmagovalec: Oppenheimer

Prav tako zaslužen: Nesrečna bitja (Poor Things), Bartonova akademija (The Holdovers)

Najslajša med kategorijami, tisti oskar, ki se najbolj sveti. 10 izjemnih filmov se je nabralo v nominacijah, a če gre verjeti tako stavnicam kot poznavalcem, bo ta prestižna nagrada zagotovo romala v roke epski biografski drami Oppenheimer, ki je januarja v žep že pobasala 5 zlatih globusov. Zgodba predstavlja J. Roberta Oppenheimerja, teoretičnega fizika, ki so ga oklicali za očeta atomske bombe in njegovo vlogo pri projektu The Manhattan Project, kritičnem za preobrat dogodkov v drugi svetovni vojni.

Oppenheimer

Dva največja izzivalca, ki sta se s številom nominacij postavila tesno ob bok Oppenheimerju – izjemna znanstvenofantastična reinterpretacija zgodbe o Frankensteinu Nesrečna bitja (Poor Things), delo režiserja Yorgosa Lanthimosa, ki je prejela 11 nominacij in odmevna Scorsesejeva epska kriminalka Morilci cvetne lune (Killers of the Flower Moon) z 10 nominacijami – sta sicer resna protikandidata, oba še kako zaslužna te nagrade, a skoraj milijardni zaslužek Oppenheimerja vendarle postavlja v povsem svojo kategorijo.

Najboljša režija

Najverjetnejši zmagovalec: Christopher Nolan

Prav tako zaslužen: Martin Scorsese

Legendarni Scorsese ima s filmsko akademijo podobno sladkokisel odnos kot Leonardo DiCaprio. Neštetokrat nominiran, le enkrat nagrajen, takrat leta 2006 kot najboljši režiser za kriminalni triler Dvojna igra (The Departed). In kot vse kaže, se mu bo tudi tokrat režiserski oskar za las izmuznil.

Christopher Nolan
Christopher Nolan med snemanjem filma Oppenheimer

Kar nekaj ogorčenja je zanetila tudi odločitev, da se med nominiranci v tej kategoriji ni znašla Greta Gerwig, režiserka živopisne uspešnice Barbie, a kljub vsem pomislekom kaj dosti presenečenj pri podelitvi tega oskarja ni za pričakovati. Christopher Nolan, režiser filma Oppenheimer, je najverjetnejši dobitnik, bo pa to potem njegov čisto prvi oskar za najboljšo režijo.

Najboljša igralka

Najverjetnejša zmagovalka: Lily Gladstone za vlogo v filmu Morilci cvetne lune (Killers of the Flower Moon)

Prav tako zaslužna: Emma Stone za vlogo v filmu Nesrečna bitja (Poor Things)

V tej kategoriji vsekakor ne moremo govoriti o absolutni zmagovalki. Tako Lily Gladstone kot Emma Stone sta nedvomni favoritki, in dokler se ovojnica ne bo odprla, lahko le ugibamo. In v tem ugibanju se bolj nagibamo k Lily Gladstone, ki je že pobrala nagrado Screen Actor's Award in bi obenem bila prva igralka z indijanskim poreklom, ki bi domov odnesla oskarja. Sta pa obe, tako Lily kot Emma, letos že prejeli zlatega globusa za žensko vlogo, saj sta se njuna filma znašla v različnih kategorijah – Lily v drami in Emma v komediji.

Lily Gladstone in Leonardo DiCaprio

Najboljši igralec

Najverjetnejši zmagovalec: Cillian Murphy za vlogo v filmu Oppenheimer

Prav tako zaslužen: Paul Giamatti za vlogo v filmu Bartonova akademija (The Holdovers)

Nekoliko manj možnosti za presenečenje se obeta med kipci za najboljšo moško vlogo. Cillian Murphy kot Oppenheimer je že prejel nagradi SAG in BAFTA, zato je najbolj pričakovan dobitnik dotičnega oskarja.

Cillian Murphy

Paul Giamatti je v tej zgodbi nekoliko bolj poseben zaznamek, ne toliko zato, ker bi lahko resnično ogrozil Cillianovo zmago, ampak zato, ker je bila že nominacija dolgo časa pričakovan poklon filmske akademije za vse tiste pretekle nominacije, ki jih ni prejel, pa bi si jih zaslužil (recimo za vrhunski nastop v zdaj že 20 let stari komični drami Stranpota (Sideways)).

Najboljša igralka v stranski vlogi

Najverjetnejša zmagovalka: Da'Vine Joy Randolph v Bartonovi akademiji (The Holdovers)

Prav tako zaslužna: Jodie Foster v Nyad

Niti ni dileme, da bi ta kipec zdrsnil kam drugam kot v roke odlične Da'Vine Joy Randolph, ki povsem prepriča (in obenem še zabava) z nastopom v komični drami Bartonova akademija (The Holdovers).

Da'Vine Joy Randolph
Da'Vine Joy Randolph v komični drami Bartonova akademija

Kipec je skorajda zagotovo njen, a je v tej kategoriji vsekakor potrebno omeniti še izjemno prepričljiv nastop legendarne Jodie Foster v biografski drami o maratonski plavalki Diani Nyad (glejte jo na Netflixu, nastopa ob boku izjemne Annette Bening). Morda se sprva zdi, da štorije o maratonskem plavanju ne morejo biti prav zelo pretresljive, a pri ogledu tega filma gledalec težko ostane ravnodušen.

Najboljši igralec stranski vlogi

Najverjetnejši zmagovalec: Robert Downey Jr. v Oppenheimerju

Prav tako zaslužen: Ryan Gosling v Barbie

Kategorija, ki je do roba zasičena z vrhunskimi nastopi. Pretresljivi Robert De Niro v Morilcih cvetne lune (Killers of the Flower Moon), pa Mark Ruffalo, ki se je v Nesrečnih bitjih (Poor Things) uspel nadgraditi v nadvse simpatično komičnega znanstvenika in seveda Ryan Gosling kot živahni Ken v filmu Barbie.

Robert Downey Jr.
Robert Downey Jr. nič več kot Iron-man, ampak kot prepričljivi Lewis Strauss

Prav Gosling v tej kategoriji izstopa zaradi edinstvene igralske transformacije in dejstva, da je uspel po uspehu filma Barbie stopiti čez ideološka namigovanja in v polemične debate dodati ščepec svojega igrivega sarkazma. A na koncu vse kaže, da bo kipec vendarle tudi v tej kategoriji šel v roke Oppenheimerjevi ekipi. Robert Downey Jr. kot Lewis Strauss je prepričal že na vseh predhodnih nagradah in ni vrag, da na domačo polico ne bo postavil še zlatega oskarja.

Najboljši izvirni scenarij

Najverjetnejši zmagovalec: Anatomija padca (Anatomy of a Fall)

Morda malce nepričakovan preobrat v naši prognozi, saj se Bartonova akademija (The Holdovers) zdi kot potencialno najbolj verjeten favorit za scenarističnega oskarja. Pa vendarle obstaja veliko možnosti, da si tega oskarja izbori francoska sodna drama Anatomija padca (Anatomy of a Fall). Zgodba o Sandri Voyter, ki po smrti moža postane glavna osumljenka v njegovem morebitnem umoru, edina priča pa je v moralno dilemo ujeti njun slepi sin, je spisana tako spretno, da bi lahko med nominacijami za najboljši izvirni scenarij brez težav pometla s konkurenco.

Anatomija padca
Anatomija padca (Anatomy of a Fall)

Najboljši prirejeni scenarij

Najverjetnejši zmagovalec: American Fiction

Čeprav je v tej kategoriji kar nekaj naslovov, ki bi lahko zelo enostavno pograbili oskarja za scenarij po priredbi, vključujoč že tako favoriziranega Oppenheimerja in pri drugih nagradah nekoliko spregledano Barbie, pa vsi kazalniki namigujejo, da bo na koncu slavila komična drama American Fiction, ki je v prav tem segmentu že prepričala na podelitvi nagrad BAFTA. Scenarij je sicer prirejen po ameriškem romanu Erasure, ki ga je leta 2001 napisal Percival Everett.

American Fiction
Jeffrey Wright se v American Fiction predstavi kot frustrirani romanopisec

Fotografije: Profimedia