Moja prva 2D igra: Cookie Clicker 🍪

Piškotek, piškotek na ekranu povej, koliko točk dobil bom v igrci tej? 🍪 Cookie Clicker v Scratchu? Izi! 🎮. Izmisli si posebne bonuse, dodaj smešne slike in svoje zvočne efekte 🎵. Pridi in se nauči programirati. 👇🔥

Programiranje in igre
Programiranje 2D iger
time icon

5 min

xp icon

456 xp

🔥Začniva programirati igro Cookie Clicker!

Programiranje pri tvojih letih se sliši res kul!

Da se bova lažje razumela, najprej razčistiva kaj je programiranje. Igro Cookie Clicker bova izdelovala v okolju Scratch, ki omogoča izdelavo iger z blokovnim programiranjem.

Prvič v Scratchu?

Ni paaanike! Priporočam, da se registriraš, da se ti bo tvoj projekt shranil. Desno zgoraj boš našel gumb Pridruži se Scratchu. Izberi si močno geslo, saj ne želimo, da ti kdo vdre v račun. V levem zgornjem kotu klikni na Ustvari, da narediš svojo prvo igro.

Liki ali Sprites

Da ne postaneš preveč žejen zaradi angleške besede, bomo tu uporabljali kar slovensko besedo lik. Za začetek projekta seveda potrebujemo glavnega akterja! To je naš piškot 🤗 Na spodnji sliki poglej, kje je prostor za like in s klikom na vijolični krogec izberi lik, ki ga želiš kLIKati. Dobra fora, a ne? 😁

Programiranje 2D iger

Za ozadje klikni na drugi vijolični krogec v desnem spodnjem kotu. Priporočam, da izbereš vesolje, ker je kul! Sploh če v njem domujejo tako odštekani planeti kot so Brihtin, Spletron, Klikanova in Kodirion.

Glavni meni 

Jasno je, da ima vsaka kul igrica gumbe kot so Play, How to play in Credits. Za vsakega ustvari svoj lik, in sicer tako, da greš z miško na vijolični krogec in potem izbereš čopič. Če si vmes pomotoma kliknil na gumb, ponovi vajo 😉 Pri risanju z orodji pa čimveč klikaj, saj se boš tako največ naučil. Ko imaš narisane gumbe, se loti kode. Seveda si lahko pomagaš z že narejenim projektom, vendar želim, da kodo razumeš, drugače je sam ne boš znal narediti. To je pri programiranju najpomembnejše.

Gumbi delujejo s pomočjo skritih sporočil (broadcasting) 📬. To so rumeni bloki, ki jih najdeš pri razdelku Dogodki. Blok Objavi sporočilo deluje kot prišepetovalec v gledališču. Če igralec pozabi besedilo, ga prišepetovalec opomni, da je na vrsti 🎭. Enako vlogo ima ta blok. Ko ga postaviš v delovni prostor, klikneš nanj in ga kratko poimenuješ. V igrici Cookie Clicker vsak gumb ko je kliknjen objavi sporočilo s svojim imenom. Ostali gumbi to sporočilo prejmejo in šele takrat začnejo opravljati svojo nalogo.  

Programiranje 2D iger

🧠Če ti skrita sporočila delajo preglavice še enkrat preberi zgoraj zapisano. Mislim, da ti bo uspelo! Drugače pa naj ti bo, igrico lahko narediš tudi brez glavnega menija. 

Programiranje glavnega lika

  1. Klikanje 🖱️

Tu določimo, kaj vse želimo, da se s piškotkom zgodi ob kliku. Seveda je fino, da si izmislimo nek učinek, npr. svetlobni, povečanje ali zmanjšanje, itd. Vse to najdeš pod vijoličnim razdelkom Videzi. Več kot imaš blokov, bolj odštekana igra bo! In verjetno tudi ZAštekana … 😅

Programiranje 2D iger

  1. Točke 🏆

Točke narediš tako, da klikneš oranžen razdelek Spremenljivke in klikneš na Ustvari spremenljivko. Daj ji ime Točke in tako lahko začneš uporabljati oranžne bloke za spremeni in nastavi spremenljivko. Pozor! Blok Nastavi spremenljivko boš uporabil ob zastavici, torej na začetku igre, saj želimo da se točke z vsakim klikom na zastavico resetirajo na 0. Ko pa želiš dodajati točke pa uporabljaš blok Spremeni točke za 1. Malo sem se igral tudi s skrivanjem in prikazovanjem spremenljivk, saj imam na začetku glavni meni. Bo pa res hecno izpadlo, če se že tam štejejo točke! 😛

Ustvari tudi spremenljivko čas, saj je to cilj igre - v določenem času doseči čim višje število točk.

Programiranje 2D iger

  1. Zaključek igre

Čim hitreje klikaj, da dobiš točke! Čas se izteka! Joj, boga miška 🐭 …  Kot vidiš, se nam zelo mudi v tej igri. Precej pritiska če mene vprašaš. Ampak dobro, smo že skoraj naredili celo igro, tako da jo še zaključimo.

Kakšen je pogoj, kaj se mora zgoditi, da izgubimo? Ja čas se izteče. Programersko, oz. v polomljeni slovenščini bi se to zapisalo tako: Če čas je 5 → ustavi vse ukaze. Želim tudi, da mi piškotek pove, koliko točk sem zbral, zato sem uporabil vijolični blok Reci. Problem pa nastane, da če ne dodam kode če je čas večji od 4, potem lahko še kar klikam v nedogled. Verjamem, da ti bo zabavno v nedogled dobivati točke, ampak igra more funkcionirati, tako da le dodaj še ta del kode 😎. 

Programiranje 2D iger

🥳Traraaa! Igrica Cookie Clicker je uspešno končana. Upam. 🤨

Zaupam ti, da si oba projekta naredil 🤗. Če si Cookie Clicker naredil prej kot Flappy Bird, ti priporočam, da raziščeš še to igro. Drugače imam pa zate nekaj posebnega … Če bi želel preko Coda in Scratcha napredovati do izdelave spletnih strani v HTML/CSS in programirati v Pythonu, te vabim, da se s prijatelji pridružiš tečajem programiranja v Digital School 😎💻Obljubim, da se boš zabaval in spoznal vsaj 5 novih prijateljev! 👨‍👧‍👧

Za opravljanje kviza se moraš prijaviti

vote left graphicvote right graphic

Kako ti je bil zapis všeč?

Deli zapis megaphone

fb share iconx share icon

Kako Spletne brihte spreminjajo prihodnost?

Ozaveščamo in izobražujemo otroke, starše in učitelje za uspešno in varno uporabo tehnologije v sodobni digitalni dobi.

child emoji

250+

vključenih otrok

school emoji

600+

vključenih šol

pencil emoji

1.8k+

rešenih kvizov

monocle emoji

5 let

širjenja znanja