
12 min
525 točk
Začniva programirati igro Cookie Clicker! 🔥
Programiranje pri tvojih letih se sliši res kul! 💪
Da se bova lažje razumela, najprej razčistiva, kaj je programiranje. Igro Cookie Clicker bova izdelovala v okolju Scratch, ki omogoča izdelavo iger z blokovnim programiranjem. 🧩
Prvič v Scratchu?
Ni paaanike! Priporočam, da se registriraš, da se ti bo tvoj projekt shranil. Desno zgoraj boš našel gumb Pridruži se Scratchu. Izberi si močno geslo, saj ne želimo, da ti kdo vdre v račun. V levem zgornjem kotu klikni na Ustvari, da narediš svojo prvo igro. 🤗
Liki ali Sprites
Da ne postaneš preveč žejen zaradi angleške besede, bomo tu uporabljali kar slovensko besedo – lik. Za začetek projekta seveda potrebujemo glavnega akterja! To je naš piškot. 🍪
Na spodnji sliki poglej, kje je prostor za like in s klikom na vijolični krogec izberi lik, ki ga želiš kLIKati. Dobra fora, a ne? 😁

Za ozadje klikni na drugi vijolični krogec v desnem spodnjem kotu. Priporočam, da izbereš vesolje, ker je kul! Sploh, če v njem domujejo tako odštekani planeti kot so Brihtin, Spletron, Klikanova in Kodirion. 🪐
Glavni meni
Jasno je, da ima vsaka kul igrica gumbe kot so Play, How to play in Credits. Za vsakega ustvari svoj lik, in sicer tako, da greš z miško na vijolični krogec in potem izbereš čopič. Če si vmes pomotoma kliknil na gumb, ponovi vajo. 😉
Pri risanju z orodji pa čimveč klikaj, saj se boš tako največ naučil. Ko imaš narisane gumbe, se loti kode. Seveda si lahko pomagaš z že narejenim projektom, vendar želim, da kodo razumeš, drugače je sam ne boš znal narediti. To je pri programiranju najpomembnejše. 😎
Gumbi delujejo s pomočjo skritih sporočil (broadcasting). 📬 To so rumeni bloki, ki jih najdeš pri razdelku Dogodki. Blok Objavi sporočilo deluje kot prišepetovalec v gledališču. Če igralec pozabi besedilo, ga prišepetovalec opomni, da je na vrsti. 🎭 Enako vlogo ima ta blok. Ko ga postaviš v delovni prostor, klikneš nanj in ga kratko poimenuješ. V igrici Cookie Clicker vsak gumb, ko je kliknjen, objavi sporočilo s svojim imenom. Ostali gumbi to sporočilo prejmejo in šele takrat začnejo opravljati svojo nalogo. ⚙️

👉 Če ti skrita sporočila delajo preglavice, še enkrat preberi zgoraj zapisano. Mislim, da ti bo uspelo! Drugače pa naj ti bo, igrico lahko narediš tudi brez glavnega menija. 🧠
Programiranje glavnega lika
Klikanje 🖱️
Tu določimo, kaj vse želimo, da se s piškotkom zgodi ob kliku. Seveda je fino, da si izmislimo nek učinek, npr. svetlobni, povečanje ali zmanjšanje, itd. Vse to najdeš pod vijoličnim razdelkom Videzi. Več kot imaš blokov, bolj odštekana igra bo! In verjetno tudi ZAštekana … 😅

Točke 🏆
Točke narediš tako, da klikneš oranžen razdelek Spremenljivke in klikneš na Ustvari spremenljivko. Daj ji ime Točke in tako lahko začneš uporabljati oranžne bloke za spremeni in nastavi spremenljivko. Pozor! 📢 Blok Nastavi spremenljivko boš uporabil ob zastavici, torej na začetku igre, saj želimo, da se točke z vsakim klikom na zastavico resetirajo na 0. Ko pa želiš dodajati točke, uporabiš blok Spremeni točke za 1. Malo sem se igral tudi s skrivanjem in prikazovanjem spremenljivk, saj imam na začetku glavni meni. Bo pa res hecno izpadlo, če se že tam štejejo točke! 😛
Ustvari tudi spremenljivko čas, saj je to cilj igre – v določenem času doseči čim višje število točk. ⏱️

Zaključek igre
Čim hitreje klikaj, da dobiš točke! Čas se izteka! Joj, boga miška ... 🐭 Kot vidiš, se nam v tej igri zelo mudi. Precej pritiska, če vprašaš mene. Ampak dobro, smo že skoraj naredili celo igro, tako da jo še zaključimo. 🏁
Kakšen je pogoj, kaj se mora zgoditi, da izgubimo? Ja, čas se izteče. ⌛ Programersko oz. v polomljeni slovenščini, bi se to zapisalo tako: Če čas je 5 → ustavi vse ukaze. Želim tudi, da mi piškotek pove, koliko točk sem zbral, zato sem uporabil vijolični blok Reci. Problem pa nastane, če ne dodam kode, če je čas večji od 4. Potem lahko kar klikam v nedogled. 🤙
Verjamem, da ti bo zabavno v nedogled dobivati točke, ampak igra more funkcionirati, tako da le dodaj še ta del kode. 😎

Traraaa! 🥳 Igrica Cookie Clicker je uspešno končana. Upam. 🤨
Zaupam ti, da si oba projekta naredil. 🤗 Če si Cookie Clicker naredil prej kot Flappy Bird, ti priporočam, da raziščeš še to igro. Drugače imam pa zate nekaj posebnega … Če bi želel preko Coda in Scratcha napredovati do izdelave spletnih strani v HTML/CSS in programirati v Pythonu, te vabim, da se s prijatelji pridružiš tečajem programiranja v Digital School. 😎💻
Obljubim, da se boš zabaval in spoznal vsaj 5 novih prijateljev! 👨👧👧
Brihtno vprašanje
Katere barve so bloki za spremenljivke?
Ta vsebina je zaklenjena
Kako ti je bil zapis všeč?
Ta vsebina je zaklenjena
Poznaš že vse programerske pojme? Preveri! 💻
Poznaš že vse programerske pojme? Preveri! 💻
Preizkusi svoje znanje o programiranju! 🧮 Kviz te bo naučil kako delujejo algoritem, spremenljivka in dogodek v igrah. Si pripravljen? 🚀
10 min
do 350 točk
Ta vsebina je zaklenjena
Ne ustavi se tukaj! Potopi se v še več koristnih in zabavnih vsebin!

Čas branja: 12 min
Kako ustvariti Kahoot kviz za svoj razred? 📊
Praktična navodila za ustvarjanje Kahoot kviza, od zasnove vprašanj do prilagoditve za učence in zabavnega preverjanja znanja. 🎮
do 175 točk

Čas branja: 10 min
Ustvarjanje privlačnih predstavitev z umetno inteligenco 🤖
Praktični nasveti in orodja za ustvarjanje dinamičnih predstavitev z vizualno privlačnostjo, jasnostjo in interaktivnimi elementi. 📊
do 175 točk

Čas branja: 10 min
Zabavne igre za spodbujanje programiranja pri otrocih 🎮🎲
Ali vašemu otroku logično razmišljanje predstavlja težavo? Spodbudite ga k programiranju iger, ki spodbujajo ustvarjalnost in logično razmišljanje. 😎
do 175 točk