Kako otroka spodbuditi za programiranje z zabavnimi igrami

Ali ima vaš otrok težave pri matematiki in logičnem razmišljanju?🧠 Skozi preprost in zabaven način ga spodbudite za programiranje z uporabo igric in aplikacij, ki spodbujajo ustvarjalnost in logično razmišljanje. 😎

Programiranje in igre
time icon

5 min

xp icon

456 xp

Ali otroci res lahko programirajo?

Seveda, vendar programiranje vidijo kot ustvarjanje ali igranje igric, kar je za začetek čisto super. Absolutno morajo biti motivirani za tako resno aktivnost kot je programiranje 💻. Začetek njihove programerske poti predstavlja blokovno programiranje, ki omogoča enostavno razumevanje kode in hitro vidne rezultate, kar je za otroke zelo pomembno. Otroci skozi igro podzavestno odkrivajo programerske pojme, ki se pojavljajo tudi pri tako resnem programiranju kot je Python. 

Starši in učitelji imate ključno vlogo pri razlagi kaj sploh pomeni programirati. To ne pomeni, da morate sami obvladati programiranje – dovolj je, da otroke spodbujate, ko delajo napake, in jih usmerjate k reševanju problemov 📈. Včasih že preprosto vprašanje, kot je: "Kaj misliš, zakaj tvoj program ne deluje?", otroka spodbudi k iskanju rešitve. Pomembno je, da otroke le usmerjamo, do rešitev pa prihajajo sami🏆. Tako bodo tudi čutili večje zadovoljstvo ob uspehu, kar boste slišali tudi iz sosednjega prostora 😁

Programi, primerni za začetek programiranja

Pri blokovnem programiranju, ki ga omogočajo okolja Scratch, Code.org ali Minecraft: Education, otroci sestavljajo ukaze s preprostimi grafičnimi bloki, ki se obnašajo podobno kot sestavljanke 🧩. S tem se izognejo zapletenosti sintakse prave kode, hkrati pa spoznavajo osnovne koncepte, kot so zanke, pogojni stavki in spremenljivke.

Ti pojmi so ključni za kasnejše prehode na bolj "resno" programiranje v jezikih, kot sta Python ali JavaScript, kjer morajo otroci že sami pisati ukaze 😎. Če so osnove dobro razumeli skozi igro, bo prehod precej lažji. Ključno je, da otroke med tem procesom spodbujamo, da eksperimentirajo in ustvarjajo svoje projekte – naj bo to preprosta igrica, animacija ali robot, ki izvede nalogo 🤖.

Kako otroci razvijajo programerski način razmišljanja?

Programiranje jih ne uči le pisanja kode, ampak razvija programerski način razmišljanja, ki vključuje:

  • Razbijanje problema na manjše korake (dekompozicija) 💥, 
  • Prepoznavanje vzorcev in ponavljajočih se situacij 💫,
  • Uporabo logičnih rešitev in sledenje pravilom 📊,
  • Testiranje in popravljanje napak (debugging), kar je ena ključnih veščin tudi za odrasle programerje. 🛠️✨

Posebej pomembno je, da otroci vidijo rezultat svojega dela 🌟. Pri blokovnem programiranju, kjer liki na zaslonu "oživijo" ali robot izvede ukaz, takoj dobijo povratno informacijo. Takšni trenutki navdušenja jih motivirajo za nadaljnje raziskovanje 🚀. Na tem mestu jim lahko postopoma predstavimo tudi osnovne programerske izraze:

  • Algoritem – zaporedje korakov za rešitev naloge 🚩
  • Zanke – ukazi, ki se ponavljajo 🔄
  • Pogoji – odločanje na podlagi določenih pravil 💡
  • Spremenljivke – shranjevanje podatkov 📦

Ko otrok razume, da z nekaj ukazi in logiko upravlja svoj svet, se odprejo vrata za globlje učenje. Takrat lahko začnemo uvajati tudi tekstovne jezike, kot sta HTML in Python, saj sta enostavna za branje in pisanje 🙌.

Kateri program izbrati?

Vseh teh programov se otroci lahko naučijo tudi na tečajih programiranja v Digital School. Za preizkus, če je programiranje vašemu otroku sploh všeč, pa jih povabite k izzivom v spodnjih programih: 

  1. Code.org 🥚

To je program, primeren za otroke od 7. leta dalje. Program omogoča programiranje po vadnicah, samostojno izdelavo iger ali enourne izzive, ki so dostopni na 👉 tej povezavi 👈. Vaš otrok lahko v tem programu začne programirati takoj, brez registracije. Za začetek mu priporočamo preprosto izdelavo igre Flappy Bird.

  1. Scratch 🐣

Okolje Scratch je primerno za otroke od 8. leta dalje. Program omogoča dodajanje lastnih likov, ozadij in zvokov, kar je razlog, da ga imajo otroci zelo radi. V tem okolju je mogoče narediti katerokoli igrico z nekaj spretnostmi in domišljije. Platforma omogoča deljenje, preizkušanje in urejanje projektov, zaradi česar se otroci lahko veliko naučijo samostojno. Za prvi projekt z navodili priporočamo otrokom znano igro 👉Cookie Clicker 👈. Program je preveden v slovenščino, pogoj je branje malih tiskanih črk.

  1. HTML/CSS 🐥

Izdelave spletnih strani se lahko učijo otroci že od 12. leta dalje, oz. manj, če imajo znanje angleščine in osvojene osnove na programih Code in Scratch. HTML kodo se načeloma piše v enem od urejevalnikov kode. Ker pa želimo naše otroke naučiti samostojnosti, pa vam raje predlagam HTML 👉 znotraj okolja Code.org 👈, saj jih navodila v angleščini lepo vodijo. Prav tako so v vsaki lekciji video posnetki, ki vsebino ure dobro razložijo. Najprej naj pridobijo osnove v okolju Code.org, potem pa že lahko naredijo svoje projekte v enem od urejevalnikov kode, npr. Sublime Text.  

  1. Python 🦅

Python je primeren za otroke od 14. leta dalje, oz. manj, če imajo znanje angleščine in osvojene osnove na programih Code, Scratch in HTML. Tako je uspeh za delo v programu zagotovljen. Za začetek programiranja z enim od najbolj intuitivnih programov za začetnike moramo sprva na računalnik naložiti program Python in se naučiti sintakse tega programa. Za začetek priporočamo spletno stran 👉 W3Schools 👈, ki lepo s primeri razloži delovanje programa. 

Jupi! Teorijo obvladate, prakso pa prepustite otrokom. Gotovo so za katerega od teh programov že slišali … Srečno! 

Seveda poskrbimo, da pred zasloni preživimo le toliko časa kot je bil naš prvotni namen. 

Za opravljanje kviza se moraš prijaviti


vote left graphicvote right graphic

Kako ti je bil zapis všeč?

Deli zapis megaphone

fb share iconx share icon

Kako Spletne brihte spreminjajo prihodnost?

Ozaveščamo in izobražujemo otroke, starše in učitelje za uspešno in varno uporabo tehnologije v sodobni digitalni dobi.

child emoji

250+

vključenih otrok

school emoji

600+

vključenih šol

pencil emoji

1.8k+

rešenih kvizov

monocle emoji

5 let

širjenja znanja