Novinarska vprašanja

Za vsa vprašanja medijev in ostale zainteresirane javnosti smo na voljo na elektronskem naslovu: PR@A1.si.

Jubilejna deseta serija Lahkonočnic namenjena spodbujanju pripovedovanja

Zadnje poročilo Mednarodne raziskave napredka bralne pismenosti1 je slovenske otroke uvrstilo v spodnjo polovico sodelujočih držav in pokazalo, da je bralna pismenost pri nas v zadnjih letih upadla. Nova serija prepoznavnih pravljic Lahkonočnic, projekta A1 Slovenija, zato s pripovedovalskimi spodbudami otrokom pomaga osvojiti to veščino. Premišljeno zasnovana zvočno pravljična nanizanka v petih delih je nastala v sodelovanju s strokovnjaki in znanimi ustvarjalci, prvi del pa je že na voljo za poslušanje v mobilni aplikaciji Lahkonočnice.

Ob hitrem tempu življenja in ostalih pasteh sodobnega sveta mnogokrat zapostavljamo veščine branja, pisanja, poslušanja in pripovedovanja, ki so ključne za razvoj pismenosti. A1 Slovenija, ki s projektom Lahkonočnice že sedmo leto bogati običajno rutino pripovedovanja pravljic z uporabnimi znanji in veščinami, je zato novo serijo namenil spodbujanju pripovedovanja: »Lahkonočnice so čudovit družbeno odgovoren projekt, ki so skozi leta od širše naravnanih družbenih tem prerasle v razvojno usmerjene in didaktične serije pravljic, s katerimi zabavamo in poučujemo otroke, hkrati pa služijo kot pripomoček za starše in vzgojitelje. Z novo serijo želimo otroke navdušiti za pripovedovanje, kar je veščina, ki jih bo spremljala vse življenje,« je o novih Lahkonočnicah povedala Tatjana Kos, vodja projekta Lahkonočnice.

Pripovedovanje enakovredno branju in pisanju
Nova serija Lahkonočnic je nastala po kreativni zasnovi in v sodelovanju z izr. prof. dr. Barbaro Baloh, strokovnjakinjo za didaktiko slovenščine, in Samanto Kobal, dramaturginjo in gledališko pedagoginjo s Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem. Kot pravita, je pripovedovanje zgodb enakovredna dejavnost za razvoj pismenosti, kot sta branje knjig in pisanje besedil: »Pripovedovanje je najosnovnejši način komunikacije in ena izmed ključnih jezikovnih zmožnosti, ki vpliva tudi na učni uspeh. Če želimo postati dobri pripovedovalci, se je potrebno pripovedovalskih tehnik in strategij naučiti že v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju, ki sovpadata s ključnim razvojem vseh jezikovnih in govornih zmožnosti,« je povedala dr. Barbara Baloh. »Zgodbe in tehnike, ki otroka spodbujajo k izražanju svojih misli, so zametek plodne ustvarjalnosti, ki otroka nauči, kako odkrivati, negovati, trenirati in uporabiti lastne potenciale skozi celo življenje,« je dodala Samanta Kobal.

Nove veščine v novi obliki

Ob jubilejni deseti seriji so Lahkonočnice prvič zaživele kot pravljična nanizanka v petih delih, vsak del pa se osredotoča na dve pripovedovalski spodbudi in vključuje eno izmed petih čutil. »Spodbude, kot so iskanje rim, izražanje s telesom, iskanje nasprotij, pantomima ter pregovori in reki, odpirajo zakladnico domišljije, čustev in idej za verbalno in neverbalno pripovedovanje. Pravljična nanizanka z različnimi nalogami stopnjuje zahtevnost, kar otroke še bolj navduši za poslušanje in sodelovanje. Nova serija Lahkonočnic je lahko tudi odličen pripomoček vzgojiteljem za spodbujanje pripovedovanja in ustvarjalnosti otrok,« pove Nina Mav Hrovat, otroška in mladinska pisateljica, vzgojiteljica in dolgoletna ustvarjalka Lahkonočnic.

Vsako pravljico spremlja navodilo za uporabo, ki staršem in vzgojiteljem pomaga spodbuditi otroka k aktivnemu sodelovanju.

Več kot 160 pravljic znanih ustvarjalcev

V projektu Lahkonočnice bo po objavljeni celotni seriji novih pravljic že 163 pravljic, ki nagovarjajo aktualne teme, s katerimi se pri odraščanju srečujejo otroci, staršem in vzgojiteljem pa nudijo izhodišče za pogovor z njimi. Do danes so zabeležile že več kot 2,5 milijona predvajanj, kar 96 % uporabnikov pa jih priporoči svojim prijateljem, znancem in družinskim članom.2

Poleg Nine Mav Hrovat, soustvarjalke in pisateljice Lahkonočnic, so pri projektu sodelovali še urednik Žiga Kosec in ilustratorka Anja Držanič. Glas pravljičnim junakom pa so tudi letos posodili znani dramski igralci Marijana Brecelj, Ivo Ban, Maja Končar, Željko Hrs, Zvone Hribar in Jožica Avbelj.

Prvi del novih Lahkonočnic že v aplikaciji

Nova serija Lahkonočnic je nastala v sodelovanju z oddajo Lahko noč, otroci!. V sedmi pravljični sezoni pa je dolgoletno sodelovanje prineslo tudi novost. Pravljice so bile tokrat dramatizirane in posnete kot radijska igra. Na valovih Prvega programa Radia Slovenija ji lahko prisluhnete vsak četrtek do 28. 9. ob 19.45.

Prvi del pravljic, ki spodbujajo pripovedovanje, je že na voljo tudi v mobilni aplikaciji Lahkonočnice, naslednji štirje deli pa bodo objavljeni vsak četrtek zvečer do konca septembra.

Več informacij o novi seriji Lahkonočnic je na voljo na spletni strani.

Družbena odgovornost v A1 Slovenija

Odgovorno delovanje je temelj poslanstva in vizije ter vrednota A1 Slovenija. Podjetje je zavezano k ambicioznim ciljem na področju okolja, družbe in upravljanja, zapisanim v strategiji ESG. Na področju okolja se A1 Slovenija osredotoča na zmanjšanje izpustov CO2, energetsko učinkovitost in krožno gospodarstvo. Cilji na področju družbe zajemajo digitalno izobraževanje, na področju upravljanja pa raznolikost in skladnost poslovanja. S sledenjem strategiji ESG podjetje dosega učinkovitejše in bolj trajnostno naravnane načine dela in življenja. Pobude na tem področju razume kot dolgoročne nosilce vrednoti, ki nimajo le okoljskih in družbenih koristi, temveč tudi gospodarske prednosti.

O A1 Slovenija

A1 Slovenija je vodilni zasebni ponudnik celovitih komunikacijskih storitev v Sloveniji. Več kot 600 zaposlenih je zavezanih k ustvarjanju rešitev, ki več kot 800 tisoč uporabnikom bogatijo življenje v digitalni dobi. A1 Slovenija razvija smiselne komunikacijske rešitve, ki ustrezajo trenutnim in nastajajočim potrebam uporabnikov, tako da lahko ti izkusijo delo, zabavo, ustvarjanje in deljenje na bolj povezan način.

A1 Slovenija je v 100-odstotni lasti mednarodne telekomunikacijske skupine A1 Telekom Austria Group (ATX:TKA) in je tako pomemben del vodilnega ponudnika digitalnih storitev in komunikacije v državah srednje in vzhodne Evrope z več kot 27 milijoni uporabnikov v sedmih državah, več kot 5 milijardami EUR prihodkov in skoraj 18.000 zaposlenimi. Skupina je evropska enota družbe América Móvil, enega največjih ponudnikov brezžičnih storitev na svetu.

Služba za korporativno komuniciranje
Elektronska pošta: PR@A1.si

Nazaj