Pogosta vprašanja
-
Nova uvedba reguliranih pogojev za EU gostovanje
-
Zakaj je bilo na mojo telefonsko številko poslano obvestilo o zaračunavanju pribitkov v EU gostovanju zaradi vzorca uporabe?
Pribitki na vzorec uporabe se dodajo na posamično mobilno storitev v EU gostovanju, kadar se ugotovi, da je uporabnik v zadnjih 4 mesecih (oz. 123 dneh) konkretno storitev uporabljal pretežno v EU gostovanju.
To pomeni, da je več kot polovico dni v zadnjih štirih mesecih uporabljal storitev izključno v EU gostovanju in je količina porabljenih enot storitve v EU gostovanju večja kakor količina izven EU gostovanja (t.j. v nacionalnem omrežju in v gostujočih omrežjih izven EU).
Kaj to pomeni zame stroškovno?
Višina pribitkov je regulirana. Trenutno se obračunavajo po ceniku, ki je objavljen tu.
Ali se bo pribitek zaračunal za vse storitve- klic, SMS, prenos podatkov?
Pribitki na vzorec uporabe se zaračunajo na posamično storitev v EU gostovanju: klici, prenos podatkov, sporočila SMS ali sporočila MMS, kadar se ugotovi, da je uporabnik v zadnjih 4 mesecih (oz. 123 dneh) to storitev uporabljal pretežno v EU gostovanju.
Ali lahko vklopim kakšno opcijo, da se pribitki ne bodo zaračunavali?
Ne, pri pretežni porabi in prisotnosti v EU območju gre za kršitev pravil pravične rabe in za tovrstne primere ni nobene dodatne opcije. Edini način za odpravo pribitkov je, da se spremeni vzorec uporabe v korist domače oz. izven EU porabe.
Na podlagi katere regulative lahko A1 obračunava pribitke?
Z namenom preprečevanja zlorab gostovanja v evropskih omrežjih je EU regulacija (zlasti Uredbe št. 531/2012, 2120/2015 in 2016/2286) predpostavila varnostne mehanizme oz. omejitve pravične rabe, ki so povzeti tudi v A1 Pogojih za izvajanje mobilnih storitev. Eden od mehanizmov za preprečevanje trajnega oz. pretežnega gostovanja v EU so tudi t.i. pribitki na vzorec uporabe.
Zakaj mi boste zaračunavali pribitke, ali ni tako, da veljajo enaki pogoji uporabe mobilnih storitev v Sloveniji in v EU/EEA?
Koncept »Roam Like at Home« omogoča gostovanje kot v domačem omrežju. To pomeni, da lahko A1 uporabniki mobilne storitve v EU/EEA uporabljate iz zakupa količin, ki jih ima izbrani paket.Z namenom preprečevanja zlorab gostovanja v evropskih omrežjih, EU regulacija uvaja tudi princip pravične uporabe (PPU) in obračunavanje pribitkov, če je zaznana pretežna uporaba storitev v EU gostovanju.
Storitve lahko uporabljate, kar pa je najpomembneje - paketi so namenjeni pretežni uporabi v domačem omrežju in ne daljšemu in neprekinjenemu gostovanju.
A1 si zato pridržuje pravico, da vas pozove k spremembi vzorca uporabe v skladu s Posebnimi pogoji za izvajanje mobilnih storitev, ki so na voljo na povezavi: https://web.a1.si/3g7Avu4.
Kako lahko spremenim vzorec uporabe?
Uporabniki imate 15 dni časa, da vzorec spremenite tako, da boste imeli večjo prisotnost ali porabo izven EU gostovanja (t.j. v nacionalnem omrežju ali v gostujočih omrežjih izven EU). Če je vzorec uporabe in prisotnosti v opazovanem obdobju - 15 dni še vedno pretežno v EU gostovanju, se uporabniku vključijo pribitki na konkretno storitev in o tem pošlje SMS obvestilo. Pribitki so nato vključeni toliko časa, dokler se štirimesečni vzorec uporabe in prisotnosti ne spremeni v prid omrežjem izven EU. Porabo pri uporabnikih s pribitki spremljamo na dnevni ravni in izključimo pribitke naslednji dan, ko se vzorec uporabe spremeni.Primer: Tina je imela od 1. 2. 2019 do 31. 5. 2019 povečano uporabo mobilnih storitev v EU. Po pozivu ni spremenila vzorca uporabe, kar pomeni, da so se ji 15. 6. 2019 začeli zaračunavati pribitki. 16. 6. 2019 je Tina v Sloveniji in uporablja storitve doma. Pribitki so trajni, dokler se vzorec uporabe ne spremeni tako, da bo v zadnjih 4 mesecih (pred 16. 6.) več porabe izven EU (kar pomeni doma oz. izven EU).
Kdaj se prebitki prenehajo zaračunavati?
Pribitki se prenehajo zaračunavati naslednji dan, ko se vzorec uporabe spremeni oz., ko ima številka ali višjo porabo izven EU gostovanja ali več dni izven EU gostovanja v zadnjih štirih mesecih.
Ali prejmem SMS, ko se izključijo pribitki?
Uporabnikov o izklopu ne bomo posebej obveščali, je pa ob prehodu meje iz samodejnega SMS sporočila o pogojih v gostovanju razvidno, da se pribitki ne obračunavajo.
Ali se bodo pribitki zaračunavali na vseh mojih številkah?
Poziv je poslan le na tisto številko, za katero je bila zaznana kršitev PPU in ne tudi na preostale številke, ki jih lahko ima naročnik. Prehodno 15-dnevno obdobje prične teči in pribitki se bodo potencialno začeli zaračunavali izključno na številki, na katero je bil poslan SMS.
Ali mi boste zaračunavali pribitke z naslova trajnih vezi in vzorca uporabe?
Ne, pribitki se ne seštevajo. Obračunajo se glede na prioriteto, najprej pribitki na odsotnost trajnih vezi, pribitki na vzorec uporabe in nato pribitki na pakete z odprtim prenosom podatkov. Obračunajo se po ceniku objvaljenem tu.
S katerim obdobjem A1 primerja vzorec uporabe 15 dni od prejetega sms-a s pozivom spremembe vzorca uporabe? Je to povprečje 4 mesecev ali kaj drugega?
V prehodnem obdobju po pozivu, za katerega je podlaga 4-mesečna poraba/prisotnost, gledamo le teh 15 dni. Torej, če boš imel/a v teh 15 dneh po pozivu pretežno prisotnost ali porabo izven EU, ti pribitkov ne bomo vključili. Se pa po izteku 15-dnevnega prehodnega obdobja ponovno preveri 4-mesečna poraba/prisotnost od tekočega dne in če je ta še vedno večja v EU gostovanju, lahko A1 takoj ponovno pošlje poziv k spremembi vzorca uporabe. S tem začne teči novo 15-dnevno prehodno obdobje. To se lahko ponovi tolikokrat, dokler ne bo 4-mesečna poraba od tekočega dne v prid porabi/prisotnosti izven EU gostovanja.
Imam dve telefonski številki, ampak le na eno je prišel SMS glede EU pribitkov. Ali lahko to telefonsko številko pustim v Sloveniji in naredim preusmeritev na tisto, s katero bom v tujini?
Takšno početje (t.j. veriženje) EU regulacija obravnava kot zlorabo in tudi naši Posebni pogoji za izvajanje mobilnih storitev v točki 43 na to temo povedo sledeče: "V kolikor A1 ugotovi, da je Naročnik sklenil dve (2) ali več naročniških in/ali predplačniških razmerij in zaporedno uporablja več SIM-kartic med gostovanjem v EU, lahko A1 uvede privzeto in trajno obračunavanje pribitkov v EU gostovanju za vse storitve, na vseh mobilnih številkah Naročnika, vključno z novo ustvarjenimi". -
Kdaj je potrebno ponovno izkazati trajno vez?
-
Katere države so vključene v EU in EEA?
-
Kakšni so pribitki za uporabo storitev?
-
Kako izkažem trajno vez z območjem Republike Slovenije?
-
Kaj so trajne vezi?
-
Bomo z uvedbo novih pogojev za gostovanje lahko v EU/EEA gostovali tako kot doma? Kaj to pomeni?
-
Ali bo na mojem podatkovnem paketu obračunan pribitek po uvedbi novih pogojev gostovanja v EU/EEA?
-
-
Limit za prenos podatkov v tujini
-
Tarifa SVET
-
Tarifa Tujina
-
Opcije Tujina
-
Pred odhodom v tujino (cene, nasveti...)
-
Posebna gostovanja
-
Storitev Pokliči nazaj
-
Težave s klicanjem ali pošiljanjem sporočil SMS, MMS
-
Video klic v tujini
Naročnina in razmerje
- Prihod k A1
- Naročniško razmerje
- Računi
- Tujina
- Paketi brez naročnine - A1 Simpl
- Nadzor nad porabo
- Varnost (kraja, izguba, nadlegovanje)
- Identifikacija in elektronsko podpisovanje
-
Nova uvedba reguliranih pogojev za EU gostovanje
-
Zakaj je bilo na mojo telefonsko številko poslano obvestilo o zaračunavanju pribitkov v EU gostovanju zaradi vzorca uporabe?
Pribitki na vzorec uporabe se dodajo na posamično mobilno storitev v EU gostovanju, kadar se ugotovi, da je uporabnik v zadnjih 4 mesecih (oz. 123 dneh) konkretno storitev uporabljal pretežno v EU gostovanju.
To pomeni, da je več kot polovico dni v zadnjih štirih mesecih uporabljal storitev izključno v EU gostovanju in je količina porabljenih enot storitve v EU gostovanju večja kakor količina izven EU gostovanja (t.j. v nacionalnem omrežju in v gostujočih omrežjih izven EU).
Kaj to pomeni zame stroškovno?
Višina pribitkov je regulirana. Trenutno se obračunavajo po ceniku, ki je objavljen tu.
Ali se bo pribitek zaračunal za vse storitve- klic, SMS, prenos podatkov?
Pribitki na vzorec uporabe se zaračunajo na posamično storitev v EU gostovanju: klici, prenos podatkov, sporočila SMS ali sporočila MMS, kadar se ugotovi, da je uporabnik v zadnjih 4 mesecih (oz. 123 dneh) to storitev uporabljal pretežno v EU gostovanju.
Ali lahko vklopim kakšno opcijo, da se pribitki ne bodo zaračunavali?
Ne, pri pretežni porabi in prisotnosti v EU območju gre za kršitev pravil pravične rabe in za tovrstne primere ni nobene dodatne opcije. Edini način za odpravo pribitkov je, da se spremeni vzorec uporabe v korist domače oz. izven EU porabe.
Na podlagi katere regulative lahko A1 obračunava pribitke?
Z namenom preprečevanja zlorab gostovanja v evropskih omrežjih je EU regulacija (zlasti Uredbe št. 531/2012, 2120/2015 in 2016/2286) predpostavila varnostne mehanizme oz. omejitve pravične rabe, ki so povzeti tudi v A1 Pogojih za izvajanje mobilnih storitev. Eden od mehanizmov za preprečevanje trajnega oz. pretežnega gostovanja v EU so tudi t.i. pribitki na vzorec uporabe.
Zakaj mi boste zaračunavali pribitke, ali ni tako, da veljajo enaki pogoji uporabe mobilnih storitev v Sloveniji in v EU/EEA?
Koncept »Roam Like at Home« omogoča gostovanje kot v domačem omrežju. To pomeni, da lahko A1 uporabniki mobilne storitve v EU/EEA uporabljate iz zakupa količin, ki jih ima izbrani paket.Z namenom preprečevanja zlorab gostovanja v evropskih omrežjih, EU regulacija uvaja tudi princip pravične uporabe (PPU) in obračunavanje pribitkov, če je zaznana pretežna uporaba storitev v EU gostovanju.
Storitve lahko uporabljate, kar pa je najpomembneje - paketi so namenjeni pretežni uporabi v domačem omrežju in ne daljšemu in neprekinjenemu gostovanju.
A1 si zato pridržuje pravico, da vas pozove k spremembi vzorca uporabe v skladu s Posebnimi pogoji za izvajanje mobilnih storitev, ki so na voljo na povezavi: https://web.a1.si/3g7Avu4.
Kako lahko spremenim vzorec uporabe?
Uporabniki imate 15 dni časa, da vzorec spremenite tako, da boste imeli večjo prisotnost ali porabo izven EU gostovanja (t.j. v nacionalnem omrežju ali v gostujočih omrežjih izven EU). Če je vzorec uporabe in prisotnosti v opazovanem obdobju - 15 dni še vedno pretežno v EU gostovanju, se uporabniku vključijo pribitki na konkretno storitev in o tem pošlje SMS obvestilo. Pribitki so nato vključeni toliko časa, dokler se štirimesečni vzorec uporabe in prisotnosti ne spremeni v prid omrežjem izven EU. Porabo pri uporabnikih s pribitki spremljamo na dnevni ravni in izključimo pribitke naslednji dan, ko se vzorec uporabe spremeni.Primer: Tina je imela od 1. 2. 2019 do 31. 5. 2019 povečano uporabo mobilnih storitev v EU. Po pozivu ni spremenila vzorca uporabe, kar pomeni, da so se ji 15. 6. 2019 začeli zaračunavati pribitki. 16. 6. 2019 je Tina v Sloveniji in uporablja storitve doma. Pribitki so trajni, dokler se vzorec uporabe ne spremeni tako, da bo v zadnjih 4 mesecih (pred 16. 6.) več porabe izven EU (kar pomeni doma oz. izven EU).
Kdaj se prebitki prenehajo zaračunavati?
Pribitki se prenehajo zaračunavati naslednji dan, ko se vzorec uporabe spremeni oz., ko ima številka ali višjo porabo izven EU gostovanja ali več dni izven EU gostovanja v zadnjih štirih mesecih.
Ali prejmem SMS, ko se izključijo pribitki?
Uporabnikov o izklopu ne bomo posebej obveščali, je pa ob prehodu meje iz samodejnega SMS sporočila o pogojih v gostovanju razvidno, da se pribitki ne obračunavajo.
Ali se bodo pribitki zaračunavali na vseh mojih številkah?
Poziv je poslan le na tisto številko, za katero je bila zaznana kršitev PPU in ne tudi na preostale številke, ki jih lahko ima naročnik. Prehodno 15-dnevno obdobje prične teči in pribitki se bodo potencialno začeli zaračunavali izključno na številki, na katero je bil poslan SMS.
Ali mi boste zaračunavali pribitke z naslova trajnih vezi in vzorca uporabe?
Ne, pribitki se ne seštevajo. Obračunajo se glede na prioriteto, najprej pribitki na odsotnost trajnih vezi, pribitki na vzorec uporabe in nato pribitki na pakete z odprtim prenosom podatkov. Obračunajo se po ceniku objvaljenem tu.
S katerim obdobjem A1 primerja vzorec uporabe 15 dni od prejetega sms-a s pozivom spremembe vzorca uporabe? Je to povprečje 4 mesecev ali kaj drugega?
V prehodnem obdobju po pozivu, za katerega je podlaga 4-mesečna poraba/prisotnost, gledamo le teh 15 dni. Torej, če boš imel/a v teh 15 dneh po pozivu pretežno prisotnost ali porabo izven EU, ti pribitkov ne bomo vključili. Se pa po izteku 15-dnevnega prehodnega obdobja ponovno preveri 4-mesečna poraba/prisotnost od tekočega dne in če je ta še vedno večja v EU gostovanju, lahko A1 takoj ponovno pošlje poziv k spremembi vzorca uporabe. S tem začne teči novo 15-dnevno prehodno obdobje. To se lahko ponovi tolikokrat, dokler ne bo 4-mesečna poraba od tekočega dne v prid porabi/prisotnosti izven EU gostovanja.
Imam dve telefonski številki, ampak le na eno je prišel SMS glede EU pribitkov. Ali lahko to telefonsko številko pustim v Sloveniji in naredim preusmeritev na tisto, s katero bom v tujini?
Takšno početje (t.j. veriženje) EU regulacija obravnava kot zlorabo in tudi naši Posebni pogoji za izvajanje mobilnih storitev v točki 43 na to temo povedo sledeče: "V kolikor A1 ugotovi, da je Naročnik sklenil dve (2) ali več naročniških in/ali predplačniških razmerij in zaporedno uporablja več SIM-kartic med gostovanjem v EU, lahko A1 uvede privzeto in trajno obračunavanje pribitkov v EU gostovanju za vse storitve, na vseh mobilnih številkah Naročnika, vključno z novo ustvarjenimi". -
Kdaj je potrebno ponovno izkazati trajno vez?
-
Katere države so vključene v EU in EEA?
-
Kakšni so pribitki za uporabo storitev?
-
Kako izkažem trajno vez z območjem Republike Slovenije?
-
Kaj so trajne vezi?
-
Bomo z uvedbo novih pogojev za gostovanje lahko v EU/EEA gostovali tako kot doma? Kaj to pomeni?
-
Ali bo na mojem podatkovnem paketu obračunan pribitek po uvedbi novih pogojev gostovanja v EU/EEA?
-
-
Limit za prenos podatkov v tujini
-
Tarifa SVET
-
Tarifa Tujina
-
Opcije Tujina
-
Pred odhodom v tujino (cene, nasveti...)
-
Posebna gostovanja
-
Storitev Pokliči nazaj
-
Težave s klicanjem ali pošiljanjem sporočil SMS, MMS
-
Video klic v tujini